Meny

Livsstil

Godaste glassen för mer glow i sommarhuden.

Hurra, värmen är tillbaka och nu är tiden inne för att äta massor av glass.

Det bästa med dom här glassarna är att dom är supergoda och bara innehåller nyttigheter. Dom ger bra fettsyror, massor av antioxidanter och en smak som gör att man bara vill ha mer!

Dessutom så ger dom en riktig boost för hudhälsan. Massor av C-vitamin och jordgubbarna tillför kroppen den fantastiska lilla antioxidanten antocyanin. En substans som minskar inflammationer. Ovärdeligt när det gäller att bevara huden, smidig och frisk.

Nyfiken på receptet? Jag säger bara…gör dom, gör dom!

Åsa Waak

Till 4 glassar behöver du: 2 dl kokosmjölk, 1/2 tsk vaniljpulver, 1-2 msk bärpulver av något slag, ca 1 dl bär gärna jordgubbar, några myntablad.

Åsa Waak

Mixa och häll upp i glassformar. Frys några timmar.

Åsa Waak

Jag har använt mig av Neal’s Yard fantastiska bärpulver Radiance som innehåller acai, blåbär, körsbär och goji-bär.

En riktig superblandning för att stötta och stimulera kollagenproduktionen och hjälpa kroppens immunförsvar att hålla sig på topp. Dessutom är den sååå god!

Lägg upp glassarna på ett fat tillsammans med färska bär. Servera som efterrätt eller mellanmål.

Eller varför inte bara när som helst, det är ju sommar nu ju!

Åsa Waak

Livsstil

Morgonens lilla gröna.

God morgon!

Två nävar sockerärtor, några stänglar sparris och några blad romansallad fick bli morgonens lilla gröna. Juicade allt i min kallpress.

Visste du att just sockerärtor innehåller massor av det livsviktiga ämnet folat- nödvändigt för bildningen av röda blodkroppar och cellernas ämnesomsättning.

Brist på folat kan ge blodbrist, det vill säga anemi, eftersom kroppen då inte kan tillverka röda blodkroppar på rätt sätt.

Sitter på trappan och lyssnar på ljuvligt fågelkvitter och låter juicen ge mig energi för dagen.

Man kunde ha haft det sämre!

Åsa Waak

Livsstil

Bästa frukosten när man är många.

Glöm inte bort chiapuddingen i sommar. Superbra när man är många till frukost.

Den mättar bra och ger den massor av antiinflammatoriska omega-3 och uppbyggande proteiner.

Grundreceptet är: 2 dl mjölk av något slag ( jag använder fet kokosmjölk som mättar och innehåller bra fettsyror) 2-3 msk chiafrön.

Sen är det bara att sätta smak och krydda med saker du gillar.

Riven kokos, kanske kanel och kardemumma, eller vanilj eller varför inte ett bärpulver.

För kaffeälskaren så föreslår jag raw kakao, lite vaniljpulver som du blandar i chiapuddingen sen säger du med lite starkt kaffe.

Rör runt och ställ in i kylen över natten . Toppa med lite frukt och bär innan servering.