Meny

Nyttiga kakor till kaffet kanske?

Enkelt och nyttigt! Mina två ledord som funkar på dessa godingar.

Gör så här:

Mosa två bananer, blanda i en dl hampafrö och en dl kokosflingor. Bland ihop och rulla i kokosflingor. Grädda i ugnen i ca 15 minuter på 200 grader.

Sockerfritt-glutenfritt- fyllt med proteiner och nyttiga fetter!

Och jättegoda!

 

 

Det fantastiska ljuset!

Ljuset så här års är nästan snudd på magi! Vackert vilsamt och otroligt helande för kropp och själ. Passa på att njuta av den natuliga påfyllningen av serotonin som du får automatiskt när du är utomhus. Serotonin är ett hormon som behövs för att hjärnan ska fungera ordentligt och som också balanserar ditt naturliga ”må bra system”. Du stärker ditt immunförsvar och får samtidigt en ordentlig påfyllning av det nyttiga D-vitaminet.

Och det bästa av allt, det är gratis och tillgängligt för alla!

Drink your greens!

Det här är ett jättebra sätt att optimera ditt grönsaksintag på! Mixa ihop gröna grönsaker istället för frukt. Frukt är en jättebra näringskälla, men tyvärr kan det bli det i mesta laget av fruktsocker, om man bara gör smoothies av frukter. Ät din frukt hel i möjligaste mån istället! Satsa på gröna drinkar med kanske någon frukt eller bär i. Här har jag gjort en mega-god och mättande smoothie som tog typ tre minuter att göra!

Jag mixade ihop: några broccolibuketter, ett halvt salladshuvud, en avokade, en kiwi. Mixade ihop detta med isbitar, vatten och saften från en pressad lime. Toppade med lite blåbär.