Meny

Underbara sparris!

Äntligen är sparris-säsongen här igen! Bästa sättet att förvara dessa nyttiga vitaminpinnar på är i en vas med vatten. Dom håller sig krispiga och fräscha länge. Sparris innehåller stora  mängder folsyra, som spelar en central roll i kroppens produktion av blodceller, som forskning visat sig kunna skydda dig mot hjärt och kärl sjukdomar och vissa cancerformer. Grilla, koka eller ät dem råa. Varför inte juica sparrisen med lite päron och citron!

P1000127
P1000122
P1000125
P1000123

Drick dina grönsaker!

Känns det svårt att hinna med att tugga dig igenom grönsakstallrikarna? Ett bra sätt att få i sig mycket grönt på är att juica. En bra princip är att få i sig en grön juice per dag. Pressa det du gillar. Och var inte rädd att prova olika grönsaker.

P1000117
P1000113
I dag har jag gjort en krämig juice på kål och kiwi. Jag pressade fänkål-squash-spetskål-spenat-kiwi och en citron med skal.

P1000117
P1000118

Superenkla banan och kokosbollar

Någonting till kaffet kanske? Det här är superenkelt att göra. Mosa två bananer i två dl kokosflingor, rulla bollarna i hampafrön eller några frön du gillar. Grädda i ugnen 200 grader i 15 min. Färdigt! Ät och njut.

IMG_2738
IMG_2743